سبد خرید 0

شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 در ساعت 18 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

یک اتاق خواب ایده آل، فضایی آرامش بخش و دنج است که می توانید هر شب پس از سپری کردن یک روز طولانی، به آن پناه برده و خستگی های خود را برطرف کنید. شما برای خلق چنین فضایی چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟ آیا برای دیوارهای اتاق خوابتان رنگ ساده را ترجیح می دهید یا کاغذ دیواری ها را؟ کاغذ دیواری ها اثری در فضا ایجاد می کنند که هرگز رنگ ساده قادر به خلق آن نیست. در واقع کاغذ دیواری ها با طرح ها و رنگ بندی ها خود، می توانند در بازتاب بخشی از هویت، سلیقه و شخصیت شما در اتاق خوابتان، بسیار موثر واقع شوند. ما در این مقاله قصد داریم مدل های مختلف کاغذ دیواری برای اتاق خواب، به ویژه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار را بررسی کنیم. هدف ما پاسخ به یک پرسش پرتکرار است: آیا ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب مناسب است؟

شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب

 

چرا کاغذ دیواری گلدار برای اتاق خواب؟

کاغذ دیواری گلدار یکی از محبوب ترین انتخاب ها در دنیای کاغذ دیواری ها محسوب می شود. این طرح هیچ گاه قدیمی نمی شود و در هر دهه، با اندکی تغییر در رنگ بندی ها و طرح های انتزاعی، راه خود را به دنیای دکوراسیون داخلی باز می کند. بسیاری از افراد کاغذ دیواری های طرح گل را آرامش بخش می دانند و طراحان داخلی نیز آنها را برای دکوراسیون اتاق خواب پیشنهاد می کنند. به طور کلی از کاغذ دیواری های گل دار می توانید در هر بخشی از خانه که برای آرامش و استراحت طراحی شده است، استفاده کنید.

 ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب

 

دنیای کاغذ دیواری های گل دار بسیار متنوع است. کاغذ دیواری طرح گل ریز یا گل های رنگارنگ و بزرگ، کاغذ دیواری هایی با طرح گیاهان مناطق استوایی و یا طرح های انتزاعی و مدرن تر همگی در زیر شاخه کاغذ دیواری های گل دار قرار می گیرند و شما می توانید به فراخور سبک دکوراسیون اتاق خواب خود و رنگ بندی آن، بهترین انتخاب را داشته باشید. با این حال، پیش از آنکه در دنیای رنگ ها و طرح های این سبک از کاغذ دیواری ها کاملا غرق شوید، لازم می دانیم که یک نکته را یادآور شویم: اگرچه کاغذ دیواری های طرح گل آرامش بخش هستند، اما پوشاندن تمام دیوارها با این کاغذ دیواری ها، با شلوغ کردن فضا، اثری کاملا معکوس دارد. به همین دلیل است که طراحان داخلی ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار را برای اتاق خواب پیشنهاد می کنند.

 

ترکیب کاغذ دیواری های ساده و گلدار برای اتاق خواب: باید ها و نباید ها

طراحان داخلی در خصوص ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب، رویکرد های متفاوتی دارند اما قریب به اتفاق آنها، این سه اصل را رعایت می کنند:

  • انتخاب پالت رنگی هماهنگ: ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار زمانی به خلق یک فضای آرامش بخش، زیبا و متفاوت منجر می شود که هارمونی رنگ ها رعایت شود. برای این کار، شما می توانید رنگ پس زمینه کاغذ دیواری گل دار خود را ملاک قرار دهید و کاغذ دیواری ساده را با این رنگ تطابق دهید. انتخاب دیگر، می تواند ملاک قرار دادن رنگ پر تکرار در موتیف های کاغذ دیواری گل دار باشد. توجه داشته باشید که این رنگ ها باید در  برخی از سایر عناصر اتاق، مانند قالیچه، پرده ها، ملحفه ها و مبلمان نیز تکرار شود. 

 شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب: رنگ بندی

  • به موتیف ها وفادار بمانید: سادگی در زیبایی است. این جمله شاید کلیشه ای به نظر برسد، اما تکرار آن هنگام انتخاب کاغذ دیواری های گلدار برای اتاق خواب، می تواند از بسیاری از اشتباهات جلوگیری کند. سعی کنید یک الی دو موتیف کلی را برای اتاق خواب خود انتخاب کرده و به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، اگر انتخاب شما کاغذ دیواری های گل دار با موتیف های بزرگ و رنگارنگ (مانند تصویر فوق) است، روتختی، پرده ها، کوسن ها و سایر المان های اتاق را با گل های طرح ریز یا طرح گیاهان استوایی انتخاب نکنید. اجازه دهید یک موتیف روایتگر سبک غالب اتاق خواب شما باشد. اگر اتاق خواب شما بزرگ است و مایلید این اتاق را به بخش های مختلف (مثلا بخش مخصوص به خواب، کمد لباس ها، بخش مربوط به کار و غیره) تقسیم کنید، انتخاب موتیف های مختلف بلامانع است. البته حتی طراحان در چنین شرایطی نیز توصیه می کنند موتیف ها ثابت باقی مانده و از تناژهای مختلف رنگ غالب برای ایجاد فضاهای مختلف استفاده کنید. 
  • دیوارها را به درستی انتخاب کنید:  کدام دیوارها کاغذ دیواری گلدار و کدام دیوارها را برای کاغذ دیواری ساده و بدون طرح انتخاب می کنید؟ پیش از خرید کاغذ دیواری، باید حتما دیوارها را جانمایی کنید. این امر به چند دلیل اهمیت دارد. نکته اول، نورپردازی دیوار در طول روز است. دیوارهایی که بیشترین میزان نور طبیعی را دریافت می کنند، باید با رنگ های روشن پوشانده شوند. انتخاب دیوار پیش از خرید کاغذ دیواری همچنین به شما کمک می کند تا با اندازه گیری های دقیق تر، از خرید متراژ بیشتر و غیر ضروری کاغذ دیواری خودداری کنید.

  شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار: دیوار کانونی

 

ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب: انتخاب دیوار کانونی

معمولا دیوار پشت تخت به عنوان دیوار کانونی اتاق خواب انتخاب می شود. طراحان با انتخاب کاغذ دیواری های طرح دار و متفاوت برای این دیوار، تلاش می کنند تا آن را از سایر بخش های اتاق متمایز سازند. قرار گرفتن تخت و پاتختی ها به صورت متقارن در برابر این دیوار نیز به متمایز کردن این فضا، کمک می کند. با این حال این فرمول برای همه اتاق خواب ها، کاربرد ندارد. در اتاق خواب های کوچک، معمولا تخت در کنج دیوار قرار می گیرد و تغییر رنگ دیوار پشت تخت در چنین شرایطی، معنایی ندارد. با این حال باید به خاطر داشته باشیم که هیچ بایدی در خصوص انتخاب دیوار پشت تخت به عنوان دیوار کانونی وجود ندارد. در واقع شما هر دیواری از اتاق خواب خود را می تواند به عنوان دیوار کانونی انتخاب کنید. پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب که امروزه مورد توجه قرار گرفته است طرح های مدرن با اشکال هندسی یا طرح های گل و برگ رنگی برای دیوار شاخص و استفاده از رنگ های مکمل برای بقیه دیوارها است.

 

 کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب و دیوار کانونی

 

در تصویر فوق، طراحان از ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار با طرح هایی ساده و مونوکروم استفاد کرده اند. دیوار کانونی در این اتاق، دیوار پشت تخت خواب نیست. طراحان با انتخاب دیوار روبروی درب ورودی به عنوان دیوار کانونی و استفاده از کاغذ دیواری هایی متفاوت، اتاق را بزرگ تر از آنچه که هست جلوه داده اند.  

 

ترکیب کاغذ دیواری های ساده و گلدار برای اتاق خواب: سبز آرامش بخش

در ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار، لزوما نباید به دنبال کاغذ دیواری هایی با موتیف گل باشید. دنیای متنوع کاغذ دیواری ها، پیشنهاد های جذاب زیادی برایتان دارد. شما می توانید از تصاویر درختان جنگل، درختان نخل، گیاهان مناطق استوایی و یا طرح های انتزاعی از گیاهان استفاده کنید. اگر به دنبال اتاق خوابی مدرن و با الهام از طبیعت هستید، طراحان پالت رنگ سبز را توصیه می کنند. رنگ سبز تیره بسیار ارامش بخش است و می تواند انتخاب ایده الی برای اتاق خواب باشد. اگر اتاق خواب شما کوچک است و یا نور کمی دارد، رنگ سبز تیره ممکن است آن را بسته و کوچک جلوه دهد. در این صورت ترکیب این رنگ با رنگ سفید یا تناژ های رنگ کرم و چوب می تواند به خلق فضایی دنج و جذاب کمک کند. همچنین برای آنکه از بسته شدن فضا جلوگیری کنید می توانید از کاغذ دیواری هایی با موتیف های مات و کمرنگ استفاده کنید.

 شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار طراحی مدرن

در تصویر فوق نمونه ای از یک طرح موفق را مشاهده می کنید. در این اتاق خواب، طراحان از پوستر دیواری با طرح نخل استفاده کرده اند. دو رنگ سبز و سفید در طراحی این اتاق غالب هستند. انتخاب رنگ سفید برای کف، پرده های توری و روتختی، بومی سفید و ایده آل برای درخشش بهتر و بیشتر رنگ سبز ایجاد کرده است. شما می توانید این رنگ را با تناژهای مختلف رنگ قهوه ای عوض کنید. در این صورت بهتر است پاتختی با یک میز چوبی جایگزین شود.

 

ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار: اتاق خوابی مدرن

ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار در اتاق خواب های مدرن، شاید در وهله اول عجیب به نظر برسد. کاغذ دیواری های گل دار معمولا در سبک های کلاسیک و بومی استفاده می شوند و استفاده از آنها در سبک های مدرن، کمی دور از انتظار است. با این حال، با اندکی دقت و البته خلاقیت، این ترکیب امکان پذیر است.

 شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب با طراحی مدرن

 اگر مایلید کاغذ دیواری گل دار را در اتاق خوابی با سبک مدرن استفاده کنید، باید کاغذ دیواری مرکز توجه باشد. در واقع باید سایر المان های اتاق خواب (از نظر رنگ بندی و موتیف های استفاده شده) حول این کاغذ دیواری انتخاب شوند. نمونه ای از یک طرح موفق را در تصویر فوق مشاهده می کنید. کاغذ دیواری پشت تخت در این تصویر یک پوستر دیواری بزرگ با طرح گل های بزرگ است و سایر دیوارهای اتاق، تخت خواب، ملحفه و پرده ها، با توجه به رنگ بندی دیوار کانونی انتخاب شده اند که گزینه ای بسیار جذاب برای کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر است. دیوار پشت تخت که نقطه کانونی اتاق خواب است، بهترین مکان برای استفاده از کاغذ دیواری طرح گل درشت است. انتخاب فرش، پرده ها و ملحفه ها ساده و بدون موتیف گل است تا ضمن حفظ روح مدرن فضا، از تکرار و شلوغ شدن آن نیز جلوگیری کند.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله ایده هایی را در خصوص ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب بررسی کردیم. اگر مایلید این ترند را در اتاق خواب خود اجرا کنید، بهتر است ابتدا دیوارها را به درستی جانمایی کنید. سپس یک کاغذ دیواری با طرح دلخواه را انتخاب کرده و آن را به عنوان یک الگو در سایر المان های اتاق (مانند ملحفه ها، پرده زبرا یا پارچه ای و روکش کوسن ها) تکرار کنید. برای انتخاب رنگ مبلمان و المان های تزئینی اتاق نیز از رنگ های موجود در کاغذ دیواری استفاده کنید تا پیوستگی فضا به درستی حفظ شود.

 

ارسال نظر

فتانه :
0 0
سلام به نظر من انتخاب و ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب خیلی خوبه چون که اتاق با این ترکیب نه زیاد ساده میشه و نه زیاد شلوغ
مدیریت :
0 0
سلام وقتتون بخیر ممنون از نظر خوب و کاربردی شما.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()